Şuhut
İş Hijyeni Ölçümü
İş hijyeni ölçümü, iş sağlığını tehdit edebilecek etkilerinin değerlendirilmesi ve bunların kontrol altına alınması işlemidir. Bu işlemin yapılması Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından 20.08.2013 tarihinde çıkarılan ‘İş Hijyeni Ölçüm Test ve Analizi Yapan Laboratuarlar Hakkında Yönetmelik’ ile kontrol altına alınmıştır. Bu yönetmeliğe göre çalışma ortamı koşullarına bağlı olarak ortaya çıkabilecek sağlık ve güvenlik risklerine karşı gerekli önlemlere yer verilir. İş güvenliği ölçümü iki türde gerçekleştirilebilir. Bunlardan ilki maruziyet ölçümü bir diğeri ise ortam ölçümleridir. İş hijyeni ölçümü çalışanların sağlığını kısa süreli veya uzun süreli etkileyebilecek riskleri tespit etmek için yapılır. İş kazaları ve meslek hastalıklarının azalması için işyerindeki güvensiz durumların önceden tespiti son derece önemlidir.
İş Hijyeni Ortam Ölçümleri Nelerdir?
İş hijyeni ortam ölçümleri işin sürekli olarak yapılmadığı çalışma ortamlarında en çok kullanılan ortam maruziyet düzeyi değerlendirilmesi yapılır. Şuhut
Ortam ölçümleri çalışanların sağlığını olumsuz yönde etkileyebilecek her türlü biyolojik, fiziksel ve kimyasal, faktörlerin tespit edilmesine yönelik olarak gerçekleşir.
Yaptırılması Gereken İş Hijyeni Ölçümleri Nelerdir?
Şuhut
İş Hijyeni Ölçümleri olarak bu ölçümleri aşağıdaki şekilde sıralayabiliriz:
- Gürültü Ölçümleri
- Gürültü Maruziyet Ölçümleri
- Toz Ölçümleri
- Toz Maruziyet Ölçümleri
- Titreşim Maruziyet Ölçümleri
- Aydınlık Seviyesinin Ölçümü
- Termal Konfor Ölçümleri
- Toksik Gaz ve Buhar Maruziyet Ölçümleri
- Gaz ve Kimyasal Ölçümü
- Uçucu Organik Bileşik Ölçümü
- VOC Ölçümü
Şuhut
İş Hijyeni Ölçümü Yapan Firmalar
İş hijyeni ölçümü Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığından yetkili laboratuvarlar tarafından yapılmaktadır. Yeterlilik belgesi ve akredatisyon Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafınca verilmektedir. Bu ölçümleri yapacak laboratuarların, ilgili yönetmeliğin hükümlerine uygun çalışıp çalışmadığı mutlaka kontrol edilmelidir. Bu laboratuarların tam listesi ise İSGÜM internet sitesinde yayınlanmaktadır. Standart İş Hijyeni Laboratuvarı gereken tüm şartları yerine getirerek Çalışma Bakanlığı’ndan yeterlik belgesine ve TÜRKAK’tan akreditasyon sertifikasına sahip bir kurumdur. Alanında uzman ekibi ile iş güvenliği ve hijyeni ölçümleri konusunda kaliteli ve profesyonelce hizmet vermektedir.
İş Hijyeni Ölçümleri Hangi Sıklıklarla Yapılmalıdır?
İş hijyeni ölçümü hangi sıklıkla yaptırılacağı konusu ‘İş Hijyeni Ölçüm Test ve Analizi Yapan Laboratuarlar Hakkında Yönetmelikte de açıkça ifade edildiği üzere;
- İşyerinde ya da çalışanların maruziyetinde değişiklik meydana geldiği durumların tespitinde
- İşyeri doktorunun ya da iş güvenliği uzmanının gerekli gördüğü durumlarda
- İşyerinde yapılan dış denetim görevi sonucunda bir daha istenme durumunda
- Ulusal ya da uluslararası standartlara ve seçilmiş olan metoda göre
- Yılda en az 1 defa iş hijyeni ölçümü yaptırılması gerekmektedir.
İşyeri kazaları ve meslek hastalıklarından ölümler yapılan kontrol ve denetimlerle ciddi oranda azaltacaktır. Zamanında yapılmayan kontroller ve ölçümler işyerlerinde maddi ve manevi kayıplara neden olmaktadır. Bu kayıpların önleyebilmek için yapılması gereken doğru bîtaraf ve objektif olan kontrol mekanizmalarının devreye sokulmaktır. İş Hijyeni ölçümleri bu kavramda oldukça önemli bir mekanizmadır. İş hijyeni etkenleri gerçekleşen düzenli kontrollerle kendini gösterecektir. Bu noktada Standart İş Hijyeni Laboratuarı tarafsız ve güvenilir bir kuruluştur. 2015’ten beri geniş akreditasyon kapsamıyla ve alanında uzman ekibiyle Türkiye genelinde profesyonel hizmet vermektedir. Şuhut
İş Hijyeni Ortam Ölçümü Hizmeti almak için bizi , (0212) 4070015 ) numaralı telefondan arayabilir veya taleplerinizi satı[email protected] adresinden iletebilirsiniz. Web sitemiz üzerinden keşif formunu doldurup (https://standartolcum.com.tr/kesif-formu/) bize iletmeniz halinde en kısa sürede sizlere dönüş yapacağımızı belirtmek isteriz.
Yorum Yok